maandag 11 november 2013

Tijdszones met een baby…Ahhh!

Ik denk dat we alle aspecten van de reis best goed doordacht hebben, wat mij betreft op één punt na: de verschillende tijdszones die we door gaan zeilen. Voor ons op zich niet erg, je kan bijvoorbeeld een uurtje langer in bed blijven liggen omdat het in plaats van 07.00 uur pas 06.00 uur is. Maar vertel dat maar eens tegen een baby!! Niet aan gedacht! Ewan sliep altijd heerlijk tot een uur of 8.00. Niets te klagen dus. Nu is de klok een uurtje achteruit gezet, en Ewan blijft om 7.00 uur wakker worden. Niets geen 8.00 uur meer. En het tijdsverschil met de Carieb is ca 5 uur… AHHHH. In onze oversteek van de Kaap Verdische eilanden naar de Carieb, een oversteek die we hopen in 2 a 3 weken te kunnen maken, moeten we Ewans interne klokje dus 5 uur vervroegen. Een zware taak waar ik mij helemaal voor wil inzetten want ik hou van slapen! En dan gaan we na een half jaar ook weer terug… “Alle zeilen bij ;-)…”.